PROJECTE ARTÍSTIC

Investigació en el projecte artístic de 4t d'ESO del Col·legi Episcopal

Avui hem tingut l'oportunitat d'entrevistar al professor del projecte artísitc, Jesús Sauret, i a tres dels seus alumnes. 

Segons el professor, aquest projecte tracta del disseny, la creativitat i l'expressió. La tasca d'aquest projecte consisteix en construir una cadira, però primer han d'explicar i estudiar els moviments artístics. Aquest objecte ha sigut escollit  ja que es utilitzat en la vida quotidiana i s'empra molt en l'art.

L'opinió dels alumnes sobre aquest treball ha estat positiva ja que segons ells aquest projecte els hi aporta experiència en l'àmbit artístic. Però cap alumne s'esperava que el treball fos tan teòric, pensaven que seria més creatiu i original.

El senyor Sauret critica la falta de material a l'hora de treballar i la limitació dels espais. És a dir, els alumnes estan limitats per aquests dos factors. A ell el que més l'impressiona són els resultats als quals poden arribar els alumnes, els resultats finals són sorprenents i molt originals. 

L'entrevista:

JESÚS SAURET:
-De què tracta el projecte?
-És un projete de disseny en el qual s'ha de crear una cadira seguint una sèrie de processos.

-Tens molta experiència en aquesta matèria?
-No, ja que no sóc dissenyador, però tinc experiència en el món de l'art, ja que vaig estudiar la història de l'art per tal de fer-me restaurador. A més, sóc professor de visual i plàstica.

-Per què se't va ocórrer fer una cadira i no un altre objecte?
-En veritat no ho vaig decidir jo, però crec que ho han escollit ja que és un objecte molt quotidià en la nostra vida i està molt present en el món de l'art.

-Què penses que els hi pot aportar als alumnes aquest projecte?
-Penso que aquest projecte els pot introduir en el món del disseny. Així poden començar a experimentar aquest àmbit. 

-Creus que els alumnes mostren interès per aquest projecte? I quines qualitats es necessiten?
-Mostren bastant interès ja que és un projecte molt creatiu. Per tant necessiten tenir molta imaginació, espontaneïtat i perspectiva. 



ALUMNES:
-T'agrada aquest projecte que has triat? Per què?
-(Yanira) Sí, ja que el dibuix s'em dona bé i m'agrada. El vaig escollir ja que pensava que em podia aportar més coneixements sobre la matèria i perquè era l'únic projecte que s'em donava bé.
-(Genis) Està bé, l'he escollit perquè el trobo molt interessant i m'aporta coneixements com a persona.
-(Xavi) Sí, l'he escollit perquè dels projectes que hi havia era el que menys em  desagradava.

-És el que t'esperaves?
-(Yanira) No, l'esperava més pràctic, però en realitat és més teòric del que pensava.
-(Genis) La veritat és que no, ja que és massa teòric.
-(Xavi) No l'esperava així, pensava que seria més pràctic.


Jesús Sauret, un dels encarregats del 
projecte artísitc


La classe de creació artística


Els tres alumnes entrevistats



Comentarios