Investigació en el projecte tecnològic de 4t d'ESO del Col·legi Episcopal
Aquesta tarda hem anat a entrevistar al professor responsable del projecte tecnològic, Xavier Claveria, i a tres alumnes més.
Aquest projecte està relacionat amb l'aigua. A partir de la construcció de Lego han de fer funcionar sistemes de robòtica. És un projecte que dóna molta llibertat als alumnes ja que és totalment creatiu i imaginatiu.
En general ha agradat molt ja que alguns dels alumnes es pensaven que seria més teòric del que en realitat és. En aquest projecte es veu que utilitzant petites peces com poden ser les de Lego, pots crear objectes més complexes que poden ser útils per la vida quotidiana.
Aquest projecte té com a finalitat ensenyar als alumnes a crear sistemes tecnològics i a experimentar de més a prop la enginyeria.
Però el professor Claveria pensa que alguns alumnes necessitarien una mica més de temps ja que és un projecte elaborat i complex. Ell creu que és motivador pels alumnes i, a més, es treballa molt l'autoaprenentatge.
Però el professor Claveria pensa que alguns alumnes necessitarien una mica més de temps ja que és un projecte elaborat i complex. Ell creu que és motivador pels alumnes i, a més, es treballa molt l'autoaprenentatge.
L'entrevista:
XAVIER CLAVERIA:
-De que tracta el seu projecte?
-És un concurs que vol incentivar les vocacions de l'enginyeria als alumnes a partir de la construcció d'elements relacionats amb la robòtica.
-És un concurs que vol incentivar les vocacions de l'enginyeria als alumnes a partir de la construcció d'elements relacionats amb la robòtica.
-Tens experiència en aquesta matèria?
-Sí, ja que vaig estudiar enginyeria.
-Aquest projecte podrà ajudar als alumnes en un futur?
-Sí, perquè han de buscar solucions de problemes relacionats amb l'aigua i, per tant, això pot ajudar per qualsevol tipus d'enginyeria o de carrera relacionada amb la tecnologia.
-Quines qualitats es necessiten per fer-ho?
-El més important que es necessita és la creativitat, la intel·ligència naturalista (relacionada amb la construcció) i la logico-matemàtica.
-Quines eines són necessàries per realitzar el projecte?
-El més rellevant són les peces de Lego per fer els robots, un tauler amb un robot i els ordinadors per crear els invents.
-El més rellevant són les peces de Lego per fer els robots, un tauler amb un robot i els ordinadors per crear els invents.
ALUMNES:
-T'interessa aquest projecte? Per què?
-(Teresa) Està molt bé, ja que s'ha de tenir imaginació i, a més, és molt creatiu.
-(Teresa) Està molt bé, ja que s'ha de tenir imaginació i, a més, és molt creatiu.
-(David) Sí que m'interessa perquè sempre havia volgut estar lligat en aquest àmbit de la tecnologia.
-(Eloi) Sí, perquè tracta de la tecnologia i de la robòtica. Trobo que són àmbits interessants.
-Com creus que et podrà ajudar en un futur?
-(Teresa) Gràcies al projecte he descobert que aquesta part de la tecnologia m'agrada, si no ho hagués
-(Teresa) Gràcies al projecte he descobert que aquesta part de la tecnologia m'agrada, si no ho hagués
provat no haguessi sabut com era realment.
-(David) En la carrera que triaré quan sigui més gran, així hauré guanyat experiència.
-(Eloi) En programar i construir diferents aparells.
-És el que t'esperaves?
-(Teresa) M'esperava que m'agradés menys però m'ha agradat molt. Al ser l'única nena em va extranyar. He vist que hi ha molt poques nenes que es volen dedicar en el món de la tecnologia.
-(Teresa) M'esperava que m'agradés menys però m'ha agradat molt. Al ser l'única nena em va extranyar. He vist que hi ha molt poques nenes que es volen dedicar en el món de la tecnologia.
-(David) És millor del que em pensava.
-(Eloi) No, perquè m'esperava que seria més tecnològic i no tant de construir.
Aquí podem observar els alumnes del projecte tecnològic
creant sistemes de robòtica
Comentarios
Publicar un comentario